جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب‌رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: هنرخوشنویسی هنری برخاسته از فرهنگ والای ایرانی و اسلامی است که در حوزه انسان‌سازی می‌تواند اثرگذار باشد.

تجسمی

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف صندوق‌آبادی در آیین «مشق رمضان» در فرهنگسرای معراج کاشان اظهار کرد: چالش امروز جامعه قضاوت‌های زودهنگام، شتاب و عجله است اما خاصیت هنر و ریاضت‌های آن، انسان را به صبر و دقت وادار می‌کند.

او افزود: نگاه یک هنرمند به مسائل جامعه، یک نگاه دقیق و همه‌جانبه‌نگر است و با توسعه مراکز و فعالیت‌های هنری توسط مسوولان، این نگاه باید در جامعه ترویج و تشویق شود.

وی تصریح کرد: فراگیری یک هنر و خلق اثر هنری باعث آرامش درون هنرمند می شود و در این لحظه های متلاطم زندگی، یک لحظه آرامش هم غنیمت است و به همین علت باید جوانان را تشویق کرد تا وارد عرصه هنر شوند.

نایب‌رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: ایران خاستگاه هنر خوشنویسی است و این هنر برگرفته از تاریخ و تمدن ایران و اسلام است که اگر به گذشته آن نگاه کنیم انحرافی در آن دیده نمی شود.

صندوق آبادی گفت: کاشان یکی از شهرهای با ظرفیتهای بالا در حوزه هنر و خوشنویسی است و انتظار است مسوولان این شهرستان زمینه ای را فراهم کنند که خوشنویسان کاشان بتوانند حضور پررنگ تری در کشور داشته باشند. کاشان شهری با ظرفیتهای فاخر ادبی و هنری است که با شخصیت هایی مثل محتشم در شعر و امیرکبیر در سیاست، جایگاه والایی در تاریخ ایران دارد.

او افزود: کاشان بین اصفهان و قم قرار گرفته است که دو قطب هنر کشور هستند و مسوولان این شهرستان باید توجه ویژه‌ای به حوزه خوشنویسی به عنوان هنر اصیل و ظریف ایرانی و اسلامی داشته باشند.

همزمان با برگزاری هشتمین آیین «مشق رمضان»، دفتر انجمن خوشنویسان کاشان و نمایشگاه آثار خوشنویسان این شهرستان گشایش یافت.

کد خبر 407480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha